16 Eylül 2013 Pazartesi

Denizi özlemek

Bir gün denize bu kadar özlem duyacağımı bilemezdim elbet. Ankara'da üniversite yıllarını heyecan ve güzelliklerle geçirmiş biri olarak diyebilirim ki o yıllarda denizsiz bir şehirde bile bu denli yoğun değildi içimdeki özlemek duygusu.







Ve denizi düşündüğümde sıkça aklıma düşen dizeler şunlar;

Gemiler geçer rüyalarımda, 
Allı pullu gemiler, damların üzerinden; 
Ben zavallı, 
Ben yıllardır denize hasret, 
"Bakar bakar ağlarım." 
Hatırlarım ilk görüşümü dünyayı, 
Bir midye kabuğunun aralığından; 
Suların yeşili,göklerin mavisi, 
Lapinaların en harelisi... 
Hala tuzlu akar kanım 
İstiridyelerin kestiği yerden. 
Neydi o deli gibi gidişimiz, 
Bembeyaz köpüklerle, açıklara! 
Köpükler ki fena kalpli değil, 
Köpükler ki dudaklara benzer; 
Köpükler ki insanlarla 
Zinaları ayıp değil. 
Gemiler gecer rüyalarımda, 
Allı pullu gemiler,damların üzerinden; 
Ben zavallı, 
Ben yıllardır denize hasret 


Orhan Veli Kanık


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kelimelerinizi paylaştığınız için minnettarım.